Zimel je napisao ovaj drugi esej, od ukupno tri, kao odraz svojih putovanja kroz značajne italijanske gradove, osam godina nakon dela o Rimu i jednu godinu pre članka o Veneciji. Njegovi kritički komentari o nemačkoj “romantičnoj težnji” ka izgubljenom estetskom jedinstvu su ovde u kontradiktornosti sa filozofskim perspektivama nemačkih intelektualaca, o kojima je pisao u ranijim esejima, kao i komplement njegovim kasnijim primedbama koje se tiču odnosa nemačke prema italijanskoj kulturi u “Dijalektika nemačkog duha”. Njegov entuzijazam za estetsko postignuće Firence je u suprotnosti sa negativnim sudovima koje je kasnije izneo u eseju o lažnoj “izveštačenosti” Venecije. Mnoge ideje, koje su ovde predstavljene, koje se odnose na “sliku”, “prizor” ili “portret” Firence, su kasnije sadržajnije razvijene kroz opšte pojmove u “Filozovija pejzaža” i u “Ram slike: estetska sudija”. U ovom delu, kao i u drugim, obično prevodimo “Geist” kao “um” (osim u jednom slučaju, kada ga prevodimo kao “duh”), iako termin ima širok spektar značenja, kao u izrazu “duh vremena”.
Još od kada je jedinstveni smisao za život u antičko doba bio podeljen na polove prirode i uma [Geist], od kada je postojanje, opažano u svojoj neposrednosti, otkrilo otuđenje i suprotnost u svetu uma i unutrašnjosti, problem je uzrokovao podizanje svesti i pokušaj rešenja koji su preokupirali sve od modernosti: problem obnove ovog izgubljenog jedinstva na obe strane života. Ipak, ovo izgleda jedino dostižno u umetničkim delima, gde se forma, koja je delo prirode, razotkriva oživljavanjem uma. Um više ne ostaje iza onoga što je prirodno vidljivo; radije, elementi postaju vidljivo jedinstvo, kao što su bili pre nego što ih je proces istorijskog života razdvojio. Međutim, ako neko pogleda Firencu sa uspona na San Maniatu, okruženu planinama i rekom Arno, koja teče kroz grad kao pulsirajuća arterija, i ako posle toga upotpuni svoju dušu umetnošću njenih galerija, palata i crkava tokom popodnevnih šetnji kroz njena brda, njihovim vinima, maslinama i čempresima, gde je svaki deo staze, vila i polja, zasićen kulturom i prošlošću, gde ga nivo uma okružuje kao astralno telo u ovoj zemlji – onda se budi osećaj da se ovde na neki način suprotnost između prirode i duha [Geist] gubi. Tajanstveno jedinstvo, koje je ipak vidljivo očima i opipljivo rukama, je utkano kroz pejzaž, zajedno sa mirisom zemlje i linijama života sa umom koji je njeno voće. Takva je i istorija evropljanina koji se ovde oblikovao umetnošću koja izgleda kao da je proizvod zemlje. Čovek shvata da je ovo mesto na kome je nastala renesanse, iskonski osećaj da su sva lepota i značenje kojima umetnost teži formirana od prirodno datih izgleda stvarima, gde su renesansni umetnici, čak i oni sa sopstvenim najsuverenijim stilom, mogli da veruju da samo imitiraju prirodu. Ovde je priroda postala um bez predavanja sebe. Svako brdo simbolizuje jedinstvo u kome suprotnosti života postaju srodnici: kao što se svako brdo uzdiže do vile ili crkve, čini se da priroda raste svuda prema krunisanju uma. Plodna zemlja susreće kulturu na svakom koraku, a ipak nijedna bujna južnjačka raskoš ne prevazilazi ono što je ljudsko. Postoji tropsko obilje spoljašnosti, kao i unutrašnje biće koje nijedna umetnost ne može da dosegne. Međutim, ovde su ljudske sile bile u mogućnosti da oblikuju ovo obilje iz sebe. Zbog ove izvorne karakteristike firentinskog života su Benoco Gozoli i drugi predstavljali predeo kao vrt podeljen na cvetne leje, žive ograde i uredne drvorede. Oni ne mogu da zamisle prirodu drugačiju nego oblikovanu umom. Pošto je tenzija između prirode i uma time rešena, pojavljuje se estetska forma: osećaj da stojite pred umetničkim delom. Verovatno ne postoji drugi grad u kome ukupan utisak, živost i memorija, u kome priroda i kultura delaju zajedno, kreirajući u gledaocu toliko jak utisak umetničkog delo, čak i iz najpovršnije tačke gledišta. Gole planine iza Fiesole, na kojima se ne vide znaci ljudske delatnosti, za razliku od onih koje su bliže, izgledaju kao da su samo granice za portret sačinjen od misli i kulture, te su tako uvučene u svoj puni karakter kao ram slike koji je korisan upravo zbog svoje različitosti, prihvatajući ga kao organizam koji je potpun i dovoljna sam sebi.